
Mange års erfaring i branchen gør at AMCS har ekspertisen til at tilpasse løsningerne specifikt til byggebranchen for at imødekomme dine behov.
Byggematerialebranchen
Forbedring af effektiviteten inden for distribution og transport af byggematerialer
Års erfaring inden for området har givet AMCS ekspertisen til at målrette løsningen specielt til byggematerialebranchen.
For at imødekomme de unikke krav, der kendetegner branchen, indeholder AMCS’ avancerede system til transportoptimering en række særlige funktionalitet til de forskellige typer af byggematerialer: Færdigblandet beton, cement, tilslagsmaterialer, præfabrikerede produkter, metalprodukter eller andre byggematerialeprodukter.
Nedenfor ses eksempler på funktionalitet specielt til byggematerialebranchen, men AMCS tilbyder meget mere og vil med glæde give jer yderligere oplysninger om mulighederne inden for den specifikke type af distribution/transport af byggematerialer, som jeres virksomhed arbejder med.
Referencer
I årenes løb er funktionaliteten i AMCS’ løsning blevet udviklet på baggrund af omfattende branchespecifik viden, som AMCS har erhvervet fra kunder inden for branchen. Disse referencer inkluderer: Unicon, Aalborg Portland, AfriSam, Lafarge-Tarmac Cement og Lemvigh-Müller.
Udvalg af brancherelaterede funktionalitet
Færdigblandet beton
-
Automatisk opdeling af salgsordrer i læs i henhold til køretøjets kapacitetSikring af stabil leverancestrøm af læs under større leverancer (pendul-levering, tid mellem læs eller kubikmeter leveret per time)Planlægning på tværs af produktionssteder og deling af køretøjerTildeling af læs til køretøjer i henhold til kvalifikationer, omkostningsprofiler og tilgængelighedEvne til at håndtere pumper, PUMI’er samt almindelige køretøjer i samme optimeringPlanlægning i forhold til opskrifter og fabrikkers produktionskapaciteterIdentifikation af næste læs, som bør kvalitetssikresEksekvering og re-optimering i realtid baseret på ordrejusteringer, hasteordrer og kommunikation i realtid med GPS-sporing, mobilsystem, udstyr i køretøj og status fra produktionssystem
Cement
-
Planlægning med flere silolokationer og flere lastehoveder per siloEvne til at planlægge lastning for køretøjer med flere rum per lastbil og trailerEvne til at planlægge både bulktransport og sækkedistribution i samme systemIndregning af kundernes egne afhentninger i planen for at tage højde for siloers kapacitetBeslutningsstøtte til at omdirigere returmaterialer for at undgå dyr aflæsning samt advarsel om produktforurening af returlæsOmdirigering af læs undervejs til kunder, der oplever pludselige tørløbOvervågning af kunders lagre samt prognosticering og planlægning af næste cementleveringLive-overvågning af eksekvering og løbende re-optimering af planen i realtidStøtte til håndtering af vigtige operationelle undtagelser, såsom motorstop på køretøjer eller driftsstop på lastehoveder
Relaterede casestudier
Flere relaterede casestudierRelaterede løsninger
Flere relaterede løsningerAndre typer
Ydermere håndterer systemet problemfrit en omfattende liste af unikke krav inden for transport og distribution af metalprodukter, tilslagsmaterialer og præfabrikerede produkter. Disse krav omfatter følgende:
-
Håndtering af kompleks ordreplukning af metal- og præfabrikerede produkter direkte til lastbil på lagreFørlastning af produkter inden sættevogntrækkeren afhenter trailerenAutomatisk ordreoprettelse til samlet transport af tilslagsmaterialer, baseret på kundernes lagerbeholdninger og forbrugskurverHåndtering af lasterestriktioner for stenbrud, f.eks. begrænsninger på lasteudstyr, der skal anvendes til transport af tilslagsmaterialerEvne til at planlægge flerdagsture til levering og fri transport mellem lokationerEvne til at flytte produkter fra anhænger til køretøj undervejs
Væsentligste fordele
Det avancerede it-system gør det muligt for virksomheder at forbedre driftseffektiviteten betydeligt og opnå store besparelser på transportomkostninger.
-
En stigning på 15-25 % i antallet af leverede fuldlæs per køretøj (færdigblandet beton) og 10-20 % reduktion af kørte km for andre distributions-/transporttyperReduktion på 5-10 % i antallet af køretøjerEn synlig forbedring i kundeservice, herunder evnen til at overholde stramme tidsvinduerMellem 30 og 75 % mindre tid brugt på planlægning og ressourcestyring30-60 % reduktion i tid brugt på registrering og opfølgningMarkant stigning i medarbejdertilfredshed på grund af stressfri planlægning og ordremodtagelsesmiljø