Dansk
Alle løsninger Brancher Succeshistorier Ressourcer Om AMCS
Kontakt
Kontakt osBrochurer
Blog november 2021

Rangordne din virksomheds logistikaktiviteter i vores Intelligent Optimization Benchmark

Effektive virksomheder har en tendens til at være succesrige virksomheder

Ring tilbage til mig

Wim Hoek

Product Marketing Manager

Vores vision hos AMCS er at hjælpe vores kunder med at opnå øget rentabilitet og bæredygtighed gennem intelligent optimering.

Intelligent optimering gør det muligt for logistikvirksomheder at reducere antallet eller afstanden for de kørte ruter og maksimere effektiviteten af antallet af køretøjer, der indsættes.

Uanset om din virksomhed er involveret i affald og genanvendelse, transport aggregater og byggematerialer, klar blanding cement, husdyr transport, og olie og gas forsyninger, vi er overbeviste om, at vi kan forbedre udførelsen af din logistik operationer.

Vores pakke af Intelligent Optimering-løsninger har vist sig at reducere transportomkostningerne med 15 %, reducere planlægningstiden med 40 % og reducere kilometertal, køretid og CO2-emissioner.


Benchmark for intelligent optimering

Vi har for nylig udvikletAMCS Intelligent Optimisation Benchmark, der omfatter fem faser, der kan hjælpe dig med at vurdere, hvor du er nu, og hjælpe dig med at identificere de værktøjer, du har brug for til at gøre din logistik mere effektiv. 

De fleste virksomheder er et sted mellem fase 2 og fase 4 på nuværende tidspunkt, men nogle er stadig på stage 1. Ved at bevæge sig op ad disse faser kan der opnås betydelige omkostningsbesparelser med den bonus at gøre din drift mere brændstofeffektiv og dermed reducere emissionerne fra køretøjer. Derudover leverer optimeret logistik bedre serviceresultater og giver kunderne flere valgmuligheder for at vælge strammere leveringsvinduer.

Fase 5 er et fremtidigt mål, men mange top-performing virksomheder investerer i denne fremtid med fuldautomatisk og optimeret logistik, og nogle implementerer tidlig fase teknologi for at opnå dette.

Fase 1 – Manuel planlægning

På nuværende tidspunkt har virksomheder indledt processen med at automatisere opgaver og ser effektivitet.

Denne fase er, hvordan vi plejede at gøre tingene, og nogle virksomheder stadig gør! Det afhænger af manuel planlægning og reaktion på begivenheder, når de sker.

Virksomheder i denne fase har en tendens til at have:

  • Stor afhængighed af papirprocesser
  • Brug menneskelige ressourcer til at udføre alle elementer i arbejdet – herunder masser af tidskrævende opgaver af lav værdi.

Svaghederne ved denne tilgang er:

  • Menneskelige fejl - ineffektiv registrering og potentiale for væsentlige dokumenter til at gå tabt
  • At betale lønninger for folk til at udføre opgaver af lav værdi er en oppustet pris med lavt afkast
  • Højere kunde utilfredshed - dine kunder taber, når noget går galt, da du ikke er i stand til at reagere hurtigt nok til at foretage ændringer
  • Hver del af denne tilgang har tendens til at være stiv og ufleksibel - når en proces / rute er på plads, er det svært at ændre det
  • Menneskelig ineffektivitet har tendens til at føre til flere omkostninger til brændstof, brug af køretøjer og færre kunder, der betjenes pr. chauffør på grund af mindre effektiv ruteplanlægning.


Fase 2 – Halvautomatisk planlægning

På nuværende tidspunkt har virksomheder indledt processen med at automatisere opgaver og ser effektivitet.

Ved hjælp af halvautomatisk planlægningdrager de fordel af:

  • Digital registrering af data i et ERP-system (Enterprise Resource Planning) til fakturering, bevis for service og rapportering
  • Reducerede lønomkostninger, da nogle processer automatiseres og kræver mindre menneskelig indgriben
  • Support til rostering og forsendelse for at muliggøre forbedrede kundebesøg pr. chauffør
  • Reduceret brændstofforbrug og færre lastbiler og containere, der kræves, da chaufførerne bruger mere effektive ruter - betyder også lavere køretøjsemissioner
  • Forbedret kundekommunikation og kundeservice, da de får mere information om, hvornår chauffører vil besøge dem


Fase 3 – Automatisk planlægning

Automatisk planlægning ses i fase 3 og er der, hvor mange logistik og affald og genanvendelse nu er i drift. Meget effektive logistiksystemer forbedrer virksomhedens effektivitet og resulterer ofte i betydelige marginforbedringer. Ressourcerne udnyttes på tværs af hele organisationen, og ikke kun for de typiske 10 lastbiler, som hver planlægger normalt kan planlægge for. Dette er, at automatisering kan generere mindst 10% flere besparelser.

Fordelene ved denne fase er:


Fase 4 – Prædiktiv planlægning

Avancerede virksomheder udnytter allerede prædiktiv planlægningsteknologi, herunder AMCS-kunder. Vores produkter er designet til at gøre det muligt at bruge sensorer, for eksempel til at videresende data til AMCS-platformen.

På dette stadium opretter logistikplanlægningssystemet nu sine egne ordrer ved hjælp af leverandørstyret lager (VMI). Prædiktiv planlægning er typisk baseret på en blanding af historiske data, realtidsdata og sensordata.  Denne type teknologi anvendes ofte i affaldshåndteringsindustrien med (underjordiske) beholdere med sensorer på påfyldningsniveau og i brændstofindustrien til genopfyldning af tankstationer.

Denne fase kræver:


Fase 5 – Fuldautomatisk logistik

Det er her, vi mener, at mange af disse virksomheder i fase 4 allerede er på vej hen. Selvom vi måske er nogle år fra at gennemføre disse foranstaltninger fuldt ud, bruger nogle virksomheder allerede ultra-sofistikeret teknologi til at optimere deres operationer så meget som teknologien i øjeblikket tillader.

Når vi i sidste ende når den teknologiske kapacitet til fuldt ud at gennemføre denne fase, vil virksomhederne:


Hvordan forbereder AMCS sig på denne fremtid?

AMCS stræber konstant efter at forbedre sine produkter, og mange af vores kunder udnytter allerede fase 4 og nogle tidlige fase 5-teknologier.

Vi vil fortsætte med at investere i at udvikle vores produkter for at hjælpe vores kunder med fuldt ud at optimere deres processer, hvilket gør deres logistik og drift meget effektiv, samtidig med at vi understøtter reducerede omkostninger og højere marginer.

Vil du vide mere om, hvordan AMCS kan hjælpe din virksomhed med at gøre din logistik mere effektiv? Vores team af optimeringseksperter er tilgængelige for at hjælpe din virksomhed med at udnytte næste generations optimeringsteknologier.  Vent ikke og kontakt IKKE AMCS nu.

Del dette på:

Facebook X LinkedIn

Er du klar til at se, hvad AMCS kan gøre for dig?

Lad AMCS vise dig, hvordan du optimerer din effektivitet, øger dit overskud og får din virksomhed til at vokse.

Anmod om en demo

Ressourcer

Whitepaper

Forbedring af effektiviteten og dyrevelfærden med transport af husdyr

Whitepaper

Forbedring af effektiviteten inden for byggematerialeindustrien

Whitepaper

Forbedring af effektiviteten inden for distribution af flydende brændstof

Få vist andre ressourcer
DEMO

Anmod om en demo for at vise hvordan vores software løsninger kan skabe vækst og bæredygtighed i netop din virksomhed.

Undersøge Karriere Løsninger Blogs Brochurer Fortrolighedserklæring Juridisk meddelelse Hold kontakten Tilmeld dig vores nyhedsbrev Følg os på