Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Danmark language:Dansk
_MG_1822.jpg

Højere serviceniveau betyder gladere kunder

justeat-01.JPG

Vi kan udnytte bilernes kapacitet bedre og køre så få kilometer som muligt med tomme biler. AMCS' løsning har spillet en central rolle i at vi kunne opnå et højere serviceniveau, samtidig med at vi har kunne reducere vores omkostninger.

Just Eat

Håndtering af travle perioder med spidsbelastning

Automatisk planlægning med AMCS’ distributionsplanlægningsløsning hjælper JUST EAT i perioder med spidsbelastning. JUST EAT startede i Kolding i 2001 med at tage imod onlineordrer og koordinere med restauranter. Siden 2006 har servicen inkluderet levering af mad fra online-restauranter til kundernes private adresser. Det var JUST EATs mission at ændre holdningen om, at takeaway er lig med pizza og burger. De leverer derfor mad fra alle typer restauranter.

I dag er JUST EAT repræsenteret i 13 lande verden over, har mere end 40.000 restauranter i deres netværk og fortsætter den kraftige vækst. I Danmark leverer JUST EAT mad i to byer med cirka 30 biler og 100 chauffører, der alle planlægges i AMCS’ system. Den kraftige vækst hos JUST EAT resulterede i et akut behov for et system til transportplanlægning. Jesper L. Jakobsen, Direktør for JUST EAT Delivery, forklarer: ”Når det handler om levering af mad, er transportplanlægning en uhyre kompleks opgave. Vi ved ikke, hvad den nære fremtid bringer, vi har snævre tidsvinduer for afhentning og levering af mad, og vi ønsker at minimere antallet af kilometre, der køres uden mad i bilerne. AMCS’ løsning hjælper os med at håndtere alle parametre for vores levering og er blevet et uundværligt værktøj i vores daglige planlægning.”

Udfordringen

Tid er en vigtig faktor i branchen for levering af mad, for eksempel leveringstid, ventetid, myldretid og ferietid. Når JUST EAT planlægger levering af mad, er de også nødt til at indregne den tid, det tager at forberede maden, samt vide, hvor lang tid maden kan holde sig varm i bilen.

Løsningen

Automatisk planlægning med AMCS’ planlægningsløsning med TomTom integration hjælper nu JUST EAT med at håndtere perioder med spidsbelastning samt snævre tidsvinduer for levering og derved øge deres niveau for kundeservice.

Resultaterne

Ved anskaffelsen af AMCS’ løsning havde JUST EAT et mål om, at 90 % af alle ordrer skulle leveres inden for en time. Det er desværre umuligt at opnå 100 %, da vejr- og trafikforhold er uden for kontrol. Jesper L. Jakobsen tilføjer: ”Alligevel giver AMCS’ system os muligheden for at informere vores kunder i god tid, hvis leveringen forsinkes. Rettidig levering spiller en vigtig rolle. Derfor er information om, hvornår ordren kan leveres hos kunden, af høj værdi for os. Vi kan bruge informationen til at sende sms’er til slutkunden om forventet levering."

Hvis du vil vide mere

Download casestudiet og læs om alle de fordele og resultater JUST EAT har opnået med implementeringen af AMCS' distributions- og planlægningsløsning.

justeat-01.JPG

Anmod om en demo

iStock-617862870.jpg

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

Hvordan logistikproblemer kan løses ved hjælp af ruteplanlægning og transportoptimering

AMCS inviterer hermed til et gratis webinar den 9. april om optimering af (algoritmebaseret) planlægning og optimering, mobile løsninger til chauffører, samt webportaler til transportører og kunder.

Tilmeld dig nu!