Udfordringen
Niels Holm, Supply Chain Manager for Schulstad Danmark, forklarer: ”Det specielle ved vores distribution er, at meget af den foregår om natten, hvor vores kunder ikke er til stede. Vi har derfor brug for en løsning, der kan dokumentere leverancerne. Vi skal overholde stramme tidsvinduer fra kundernes side, og kunne dokumentere, at vi overholder dem.”
Løsningen
”Det er vores forretningsmodel at kunne give vores kunder de besøgsmønstre, de ønsker, og derved yde den bedste kundeservice. På sigt ønsker vi at udbygge løsningen med advisering, så der automatisk kan sendes besked direkte fra systemet til kunden i tilfælde af forsinkelser eller ændringer. Vores service er jo bl.a. afhængig af trafikale forhold.
Mobilløsningen fra AMCS gør det muligt for Schulstad at yde den bedste kundeservice. Niels Holm forklarer: ”Ud over at få detaljerede kørelister sendt til smartphonen, har vores chauffører adgang til for eksempel billedmateriale og beskrivelser, der tydeligt angiver, hvor varerne skal afleveres. Det er en stor fordel for både os og kunderne ved for eksempel ferieafløsning og sygdom.”
Resultaterne
Med AMCS’ løsningssuite er det muligt for Schulstads chauffører at registrere den præcise mængde af leverede varer samt registrere, hvor mange tomme paller og kasser der tages retur.
Væsentligste fordele ved implementering af systemet:
Planlægning og mobilløsning er nu integreret i ét system
Dokumentation for levering hos kunden inden for tidsvinduet på de aftalte dage (Proof of Delivery)
Kørelister med direkte adgang til navigation fra mobil enhed
Stor besparelser i forbindelse med anskaffelse og vedligehold af hardware
Hvis du vil vide mere
Download casen og læs om alle de fordele og resultater Schulstad har opnået med implementeringen af AMCS' automatiske planlægningssoftware og mobilløsning.