Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Danmark language:Dansk
Flemming E 011.jpg

"Vores distribution er speciel, fordi de fleste af vores leveringer foretages om natten, når vores kunder ikke er tilstede."

natkørsel.jpg

Simpel registrering af det præcise antal af leverede varer, samt registrering af tomme paller og kasser der returneres med Mobile

Schulstad

Leverancedokumentation, kørelister og navigation med Mobilløsning

AMCS’ mobilløsning leverer leverancedokumentation, kørelister og navigation på chaufførernes smartphone.

Schulstad Danmark går helt tilbage til 1880 og har lige siden, med afsæt i gamle håndværkstraditioner, arbejdet på at forny og forbedre brødkulturen for den danske forbruger. Fra 3 bagerier og distributionscentre arbejder mere end 800 medarbejdere på at få brød ud til 2.700 kunder i detailhandlen dagligt. Distributionen planlægges på 110 ruter og håndteres af 80 lastbiler.

Udfordringen

Niels Holm, Supply Chain Manager for Schulstad Danmark, forklarer: ”Det specielle ved vores distribution er, at meget af den foregår om natten, hvor vores kunder ikke er til stede. Vi har derfor brug for en løsning, der kan dokumentere leverancerne. Vi skal overholde stramme tidsvinduer fra kundernes side, og kunne dokumentere, at vi overholder dem.”

Løsningen

”Det er vores forretningsmodel at kunne give vores kunder de besøgsmønstre, de ønsker, og derved yde den bedste kundeservice. På sigt ønsker vi at udbygge løsningen med advisering, så der automatisk kan sendes besked direkte fra systemet til kunden i tilfælde af forsinkelser eller ændringer. Vores service er jo bl.a. afhængig af trafikale forhold.
Mobilløsningen fra AMCS gør det muligt for Schulstad at yde den bedste kundeservice. Niels Holm forklarer: ”Ud over at få detaljerede kørelister sendt til smartphonen, har vores chauffører adgang til for eksempel billedmateriale og beskrivelser, der tydeligt angiver, hvor varerne skal afleveres. Det er en stor fordel for både os og kunderne ved for eksempel ferieafløsning og sygdom.” 

Resultaterne

Med AMCS’ løsningssuite er det muligt for Schulstads chauffører at registrere den præcise mængde af leverede varer samt registrere, hvor mange tomme paller og kasser der tages retur. 

Væsentligste fordele ved implementering af systemet:

Planlægning og mobilløsning er nu integreret i ét system

Dokumentation for levering hos kunden inden for tidsvinduet på de aftalte dage (Proof of Delivery)

Kørelister med direkte adgang til navigation fra mobil enhed

Stor besparelser i forbindelse med anskaffelse og vedligehold af hardware

Hvis du vil vide mere

Download casen og læs om alle de fordele og resultater Schulstad har opnået med implementeringen af AMCS' automatiske planlægningssoftware og mobilløsning.

IMG_6865.JPG

Anmod om en demo

iStock-617862870.jpg

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

Hvordan logistikproblemer kan løses ved hjælp af ruteplanlægning og transportoptimering

AMCS inviterer hermed til et gratis webinar den 9. april om optimering af (algoritmebaseret) planlægning og optimering, mobile løsninger til chauffører, samt webportaler til transportører og kunder.

Tilmeld dig nu!